Curitiba, per casualitat

Tristos per abandonar la costa brasilera, vam dir adéu a Ilha do Mel direcció Iguaçu on ens acomiadarem del país. Agafem una barqueta fins a Punta Sul on suposadament havíem d’agafar un bus que ens portés a Curitiba al vespre, per des de allà agafar un altre nocturn a les 21:30 que ens permetrès despertar a Iguaçu l’endemà següent. Només baixar de la barca, a les 16:30 ens diuen que els busos cap a Curitiba de tarda estan plens i que el primer amb seients lliures surt a les 19:45. Traiem calculadora: mmmmmmm 19:45 + 2 hores i mitja de trajecte= 22:15h. Meeeeeeeeeeeeec, no arribem ni de conya. Ens inventem que tenim reserva en el bus de la nit però no funciona. Ens enfadem perquè no hi ha més autobusos però no funciona. Posem cara de pena i siiiiiii, funciona! Ràpidament ens aconsegueixen un “pasagem” per un bus que surt en 30 minuts d’un poblet proper, arribant a Curitiba a les 19:45.

Preguntem com fem i quan triguem per arribar a quest poblet i ens diuen que 25 minuts en taxi!!!!! Hi pugem, i a tota hòstia, saltant-nos línees continues, semàfors i avançant a motos, cotxes i camions, aconseguim arribar 30 seg abans de que arranqui el motor del bus. Oeeeeee! Estem vius i amb temps de sobres per agafar el bus nocturn cap a Iguaçu. O això pensàvem…..A poc a poc i amb els cabells encara de punta ens dirigim a la “bilheteria” a comprar els bitllets, on un amable senyor amb un somriure a al boca (estem a Brasil) ens diu que els bitllets del bus normal s’han acabat i que només queden dos en el bus especial amb llits que valen el doble. Com pagar el doble no ens agrada, ens inventem que tenim que estar a l’endemà a Iguaçú però no funciona. Ens enfadem perquè no hi ha més busos però no funciona. Posem cara de pena i tampoc funciona…. Meeeeeeeeeeeeeeeec, l’hem cagat. Desprès de tants patiments i de quasi bé jugar-nos la vida en un taxi suïcida ens quedem tirats a una ciutat que ni coneixíem, però que 24 hores més tard podem dir que ens ha encantat. Les innovadores parades de bus amb forma tubular i revisor inclòs, l’art que es respira, la seguretat amb la que es camina, la cura per la ecologia que te, i el seu jardí botànic han fet que Curitiba hagi estat molt més que un simple enllaç entre Ilha do Mel i Iguaçu.

5 Responses to “Curitiba, per casualitat”

1. 1 Julia 11 gener 2010 a les 23:39

Hola!!!!!!!!!
    Encara que no escrigui sovint vull que sapigueu que segueixo el vostre viatge, eh? quina envejaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Petons des de Barcelona

2. 2 uri 12 gener 2010 a les 17:29

no hi ha mal que per bé no vingui!!!!!

3. 3 Carles 13 gener 2010 a les 8:54

Ahh quin petiment d post! Xo be tot sigui perdre 1 bus!
    Ànims! Que ja tinc ganes d veure Iguaçu ;P

Records,
    Carles

4. 4 Ignasi 13 gener 2010 a les 14:54

Heyyy de nou!

Encara esteu a Curitiba? Puc pasarvos el contacte de un amic si vos fera falta!
    Teniu rao en el que parleu de Curitiba, la capital verda del Brasil, una de les ciutats més modernes del pais.
    Vos desitje un bon passeig per ella i un millor viatge a Foz!

Una abraçada!
    Ignasi

5. 5 Francesc Dangla 13 gener 2010 a les 21:12

Ep, joves , sou admirables !! Penso que això té tant d´aventura com de viatge. Encara us haureu de trobar en moltes situacions inesperades. Com l´Indiana, vaja !! Però no patim perquè endevinem un estat d`ànim que toca la felicitat, tal com explica l´Anna , amb bon humor, totes les peripècies que passeu.

Jo tinc coneixement dels Wagons-Lits, però això del bus-llit no en tinc ni idea. No m´imagino un autobús amb lliteres. O bé es tracta de seients del tot reclinables ?

Entre fotos i comentaris ens esteu transportant pel món en un viatge / aventura que volem continuar. Esperem amb candeletes el proper post d´Iguazú. Petons,