Missió impossible a Kratie

Des de Siem Reap vam començar a posar rumb cap a Laos, però abans vam parar a fer nit a Kratie i de pas veure els dofins que viuen a les aigües del riu Mekong (no hem aconseguit una bona foto). La veritat és que Kratie no és massa interessant, però el tour en barqueta per veure els dofins està bé i les postes de sol son força maques.

Ens ha fet molta gràcia que a tota Cambodja, les noies i les dones vagin amb pijama “d’ossets” pel carrer…és una dada curiosa, i us en deixem la instantània!

Des de Kratie vam comprar els bitllets de bus i vaixell que ens havien de portar fins a la frontera amb Laos i desprès fins a Don Det, una de les 4000 illes de Si Phan Don. A les 8 del matí havíem d’estar pujant a un mini-bus, però en comptes d’això, ens vam trobar pujant a un mini-bus de suposadament 12 places, però amb unes 20 persones a dins més les 20 bosses corresponents. Havia de ser un viatge de 4 hores, així que vam decidir queixar-nos i finalment vam acabar recuperant els diners. A les 9 del matí, tota la ciutat de Kratie anava plena del “pollo” que havíem muntat 6 turistes (el Manu, la Maura, dos israelites i naltrus), així que ens van començar a oferir transports alternatius per fer-se amb el negoci. Vam acabar negociant un preu similar amb un treballador de l’estació d’autobusos, però altra vegada ens va intentar endollar dins d’un taxi, 6 persones i 6 bosses….Bufff…semblava una missió impossible això de sortir dignament de Kratie!!!

Vam acabar viatjant amb un autobús de gent local fins a Stung Treng (a 60Km de la frontera). Com que els turistes paguem més que ells, van aixecar-se 6 persones per deixar-nos seure. Perquè us feu una idea del bus, us direm que una quarta part de la gent que hi havia al bus, viatjaven sense seient, asseguts al terra del passadís o apilotonats en els seients.

A Stung Treng vam comprar un bitllet de bus fins a la frontera que incloïa el vaixell fins a Don Det, però altra vegada ens van enganyar, i al arribar al vaixell, ens va tocar acoquinar 2 dòlars per cap, ja que la companyia del vaixell que havíem pagat ja no treballava a aquella hora de la tarda!! En fi, va ser una jornada de 12 hores de estira i arronsa (això és Asia), però finalment vam posar els peus al nostre següent STOP: Laos!!

1 Response to “Missió impossible a Kratie”

1. 1 Carles 18 Mai 2010 a les 15:43

Vamos que allà s’ha d’anar amb una filosofia i parsimonia no?? jejej Ueno l’important es tenir sempre actitud positiva 😛